Előadások
- Miro Gavran: Sve o muškarcima (Mindent a férfiakról)
- "terv.graf-01.pte.mk." válogatás a PTE tervezőgrafikus képzésének első évéből
- "Újratervezés" a "Miroslav Krleža" Horvát Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon tanulóinak rajzaiból
- „100 éve SZÚR“ – Pódium beszélgetés és zenés randevú két részben
- 12 dicső magyar
- A Baranya Táncegyüttes és az RKUD “Proleter” – Sarajevo közös előadói estje
- A Baranya Táncegyüttes ünnepi műsora
- A Dubrovniki „LINĐO“ Folklóregyüttes koncertje
- A Gubec Kvartett ünnepi koncertje
- A Horvát gitárkvartett koncertje
- A Horvát Köztársaság napja – ünnepi gála
- A Horvát Sabor Napja
- A Jó, a Rossz és a (Csúf) COLOS
- A Joza Ivakić Városi Színház Vinkovci vendégjátéka, Andrew Goffman: (Véletlenül) Perverz alak
- A Magyarországi Horvátok Szövetségének taggyűlése
- A Prágai Színművészeti Egyetem (DAMU) előadása
- A Rucner Vonós Négyes koncertje
- A suszter és az ördög
- A télapó egy szemétláda
- A Vizin Zenekar ünnepi koncertje
- A ZAJ Stúdió workshopja – hangtechnikai bemutató
- A.P.Csehov: Leánykérés | Medve
- ADVENTI SHAWN KONCERT - Elvis Presley Show
- Agatha Christie: Egérfogó
- Alan Ayckbourn: Guja u njedrima (Kígyó a fűben)
- Anton Žic: A néni és a harmonika
- Bachmann Bálint DLA építésztervező kiállítása
- Baranya Megyei Príma Díj átadó gála
- Boka u Pečuhu
- Branko Čopić: A süni házikója
- Branko Puhek: Tamo gdje tuga spava
- Bükösdi Kálmán festőművész kiállításmegnyitója
- Clemens Bechtel-Franz Huber: Schweres Gepäck – Nehéz csomag
- CROATIADA
- Croatijada
- Dan državnosti – A Köztársaság napja – ünnepi műsor
- Davor Špišić: Nők vörösben
- Dejan Fajfer – Goran Smoljanović: Mesteremberek (ősbemutató)
- Deutsche Bühne Ungarn: Der kleine Prinz/A kis herceg
- Dorotea Šušak: Legjobb otthon (Kod kuće je najbolje)
- Duško Šibl festőművész kiállításmegnyitója
- ECK - kiállítás
- Eck Imre Alapfokú Művészetoktatási Intézmény diákjainak bemutató előadása
- Eck Imre Díjátadó est
- Egressy Zoltán: Sóska, sültkrumpli
- Egressy Zoltán: Sóska, sültkrumpli - a Viroviticai Színház vendégjátéka
- Elaine May: Halak
- Elvis Bošnjak: A kéznél nagyobb szív - a zágrábi Gavella Színház vendégjátéka
- Éric-Emmanuel Schmitt: Talányos variációk | A Tuzlai Nemzeti Színház vendégjáték
- Erich Kästner: Emil és a detektívek - a Sziporka Gyermekszínpad előadása
- Eszék hősei: “Eszék brutális megtámadása” multimédiás kiállítás megnyitója
- EURÓPA HARMÓNI(K)ÁBAN
- Fadil Hadžić: Hites tolvaj
- Ferdinand von Schirach: Terror
- Francis Veber: Budala za večeru (Balfácánt vacsorára)
- G. Feydeau: Miért járkálsz meztelenül?- krimi komédia, a "Joza Ivakić" Városi Színház Vinkovci vendégjátéka
- Gátai Zoltán: Marica
- Georges Feydeau: Ne tekeregj a házban meztelenül - a Vis szigeti” Ranko Marinković “amatőr színház vendégjátéka
- Giacomo Puccini: Gianni Schicchi c. opera az Eszéki Művészeti Akadémia opera együttesének az Opera Panonica előadásában
- Glazbeni nastup Udruge Klape Balatura Opuzen i predstavljanje dokumentarnog filma Fenomen lađa na Neretvi, povodom dana Hrvatskog sabora
- Goran Smoljanović: Botanikusok
- Goran Smoljanović: Kuhari (Szakácsok)
- Grimm: A három kismalac
- H.Ch. Andersen/Đorđe Dukić: A rút kiskacsa, az eszéki Branko Mihaljević Gyermekszínház vendégjátéka
- Háy János: Rák Jóska, dán királyfi
- Hoppá
- I. Pécsi Csendéletépítő Verseny - kiállításmegnyitó
- Ivan Ćaćić: A suszter és az ördög
- Ivan Goran Vitez-Zoran Lazić-Tonči Kožul: Illegális Cabaret
- Ivan-Goran Vitez: Szappanbuborék
- Ivana Brlić Mažuranić: Stribor erdeje
- Ivana Brlić Mažuranić: Stribor erdeje
- Ivica Ivanišević-Marina Vujčić: Tvorničke postavke (Gyári beállítások)
- Ivo Brešan: Jézus Krisztus megjelenése a V.P. 2507 kaszárnyában
- J. Pehra és L. Spačila motívumai alapján átdolgozta Petar Šurkalović: Gulliver a bábok között
- Jana és Pero Dabac művészi fotóinak kiállításmegnyitója
- Jordi Galceran Ferrer: Grönholm Módszer
- Joza Ivakić: Ördögi kör (a Joza Ivakić Városi Színház Vinkovci és a Pécsi Horvát Színház közös előadása)
- Kaffka Margit: Színek és évek
- Karagity Antal: Az öntudat
- Katarína Misíková-Hitzingerová: Elfelejtettem (Zabudla som)
- Ken Kesey - Dale Wassermann: Száll a kakukk fészkére
- Kerana Angelova: Elada Pinyo és az idő (Elada Pinyo i vremeto)
- Királyrák krumplifészekben
- Klapa “Tramuntana” – Kraljevica vendégszereplése, a Horvát Köztársaság Főkonzulátusának meghívására
- Kollár Ákos fotókiállítása
- Könyvbemutató | Gyurok János: Vidákovics Antal a színházalapító
- Kurucz Ádám Konrád /Latinovits díjas versmondó-színész/ irodalmi estje
- LELET | Ritecz Szilvia keramikus kiállítása
- Ljubica Ostojić: Merre vagy Piroska?
- Luka Vidović horvát bűvész előadása
- Maja a kis méhecske
- Maja Lučić: A különleges barát
- Marjan Kiš: Tri put' Bog pomaže (Isten megbocsát, én nem)
- Martin Baltscheit: Az oroszlán aki nem tudott írni
- Mecsek Táncegyüttes - Újra együtt
- Michele Riml: Sexi fehérnemű, a Viroviticai Színház vendégjátéka
- Miro Gavran könyveinek bemutatója
- MIRO GAVRAN: A FELESÉGEM FÉRJE
- Miro Gavran: Judita című könyvének bemutatója
- Miro Gavran: Na kavici u podne (Kávézás délben)
- Miroslav Krleža: Agónia
- Miroslav Krleža: Filip Latinovicz hazatérése
- Miroslav Krleža: Petrica Kerempuh balladái
- Murray Schisgal: Szerelem, ó!
- Neil Simon: Pletykák
- Nina Horvát: Három trimeszter
- Nino Manfredi-Nino Marmandoino: „Könnyű erkölcsök“
- Noel Coward: Magánéletek
- Novotny Béla belsőépítész kiállításmegnyitója
- PÉCS-ESZÉK 50
- Penćo Manćev - Ljubica Ostojić: A nyuszi iskolája
- PILINSZKY 100
- Prima Primissima Díjátadó Gála
- Prisztavok Tibor szobrász kiállításmegnyitója
- Rajmund Kupareo: Jézus születése
- Ray Cooney: Dva u jedan (A miniszter félrelép)
- Rike Reiniger Neve: Sophie Scholl – magyar nyelvű ősbemutató
- Rózsa Béla és Jegenyés Jusztina iparművészek kiállításmegnyitója
- Sara Lustig-Goran Vučko: Bajke... i još nešto (Mesék…és még valami)
- Schwajda György: Nincs többé iskola
- Shel Silverstein: Az adakozó fa
- Silvia Šesto: Sim és Tam újjacska - a Viroviticai Színház vendégjátéka
- Silvija Šesto: Sötétség Úr és a három fehér kalapocska | a Viroviticai Színház vendágjátéka
- Skender Kulenović: Djelidba
- Slawomir Mrožek: Emigranti (Emigránsok)
- Sokcsevits Dénes: Magyar klasszikusok a négyzeten
- Tanja Mravak: Kutya bajuk sem lesz
- Tena Štivičić: Nem menekülhetsz a vasárnaptól - két szereplős monodráma
- Tolvaly Ernő festészeti díj 2013. kiállítás | megnyitó
- Tomislav Žigmanov: BUNYEVÁC BLUES
- TRANZIT - kortárs horvát drámaírók magyar nyelvű fordításai
- Vaclav Havel: Audiencia, a Viroviticai Színház vendégjátéka
- Vahid Klopić: Utazás
- Válogatás a Word Art Games Alapítvány gyűjteményéből
- Vedrana Klepica: A három nő
- Vjekoslav Janković-Vladimir Andrić: Piroska c. gyerek musical, a “Joza Ivakić” Városi Színház Vinkovci vendégjátéka
- Yasmina Reza: Az öldöklés istene
- Željko Senečić fesőművész, díszlettervező kiállításának megnyitója
- Zvonimir Ivković: Eszék és Pécs színházi kapcsolata
Miroslav Krleža: Agónia
dráma
Bemutató: 2023. október 19. Cs 19:00
Előadások helyszínei: Pécsi Horvát Színház Színházterem, Vukovar, Magyar Nemzeti Színház Budapest | (JELEN/LÉT Nemzetiségi Színházi Fesztivál ), Vinkovci
redatelj Dario Harjaček
dramaturginja Dora Golub
scenografkinja Vesna Režić
skladatelj Damir Šimunović
kostimografkinja Ana Mikulić
oblikovatelj svjetla Domagoj Garaj
asistent scenografkinje Krešimir Tomac
igraju
Irena Tereza Prpić
Igor Golub
Goran Koši
Goran Smoljanović
Vlasta Golub
riječ iščezava
Prihvatiti se zadatka inscenacije kanonskog teksta kao što je U agoniji Miroslava Krleže, često proglašavanog njegovim najuspjelijim dramskim ostvarenjem, pa i vrhuncem hrvatske dramske književnosti uopće, pothvat je koji može biti dočekan sa strepnjom, strahopoštovanjem, nelagodom, predrasudama, otporom ili, s druge strane, znatnom umjetničkom ambicijom (i ponovno strepnjom), jer čak i kad odbacimo teret kroz proteklo stoljeće nataloženih superlativa ispisanih u čast Krležinu geniju, ostajemo suočeni s bespoštednom snagom monolitne dramaturške strukture njegova djela, zapletenog, intelektualno prenapregnutog diskursa i prepoznatljivog književnog stila. Premda navedena drama nedvojbeno iziskuje utjelovljenje u scenskom izrazu koji može održati punoću i bravuroznost Krležina jezika, te eksplozivnost svoje unutarnje dinamike kroz glumački aparat, psihofizičko i intelektualno iscrpljivanje glumačkog subjekta na kojem izvedba Agonije inzistira – napose u tročinskoj verziji za čiju smo se inscenaciju odlučili – kao da zorno objelodanjuje Gavellinu tezu o iščeznuću „zasebne funkcije dramske riječi“ baš u trenutku kad ona dospijeva do svojeg maksimuma.
Na sadržajnoj, estetskoj i formalnoj razini, treba istaknuti autorski zazor spram opasnosti da ova inačica Agonije upadne u salonske klišeje i isklizne u izvedbu patetičnog, pa i zastarjelog scenskog govora, kakav je slijedila istovremena ili posljedična sklonost glumačkom stilu i kazališnoj atmosferi bliskima uzorima filmskog modernizma. Potpomognuta onim gotovo stoljetnim talogom nagomilanih značenja, naša se Laura od ibsenovske i strindbergovske histeričarke transformirala u suvremenu „ženu pod utjecajem“, sličnu Cassavetesovim (anti)heroinama, kao i Fassbinderovim, Bergmanovim ili Antonionijevim melankoličnim junakinjama. S druge strane te liste nalazi se i ironijski intoniran hommage ambivalentnoj reprezentaciji femme fatale iz noir filma, pogotovo s obzirom na odluku da se u danoj inscenaciji Lenbachovo samoubojstvo – dakle, moguće Laurino ubojstvo vlastitog muža koje je neminovno približava Gigi Barićevoj Milana Begovića – odvija iza pozornice, skriveno oku publike.
Nedvojbeno, predstava U agoniji čije autorske intencije ovaj tekst nastoji sažeti dramska je predstava u punom smislu te riječi, utemeljena na agonu iz naslova, borbi na život i smrt muškarca i žene, primordijalnog para tako značajnog Krležinoj dramaturgiji, zaraćenih ljubavnika Adama i Eve, u glembajevskom ciklusu prerušenih u (malo)građanski kostim, no jednako animalnih i neurasteničnih onkraj granica napora u hiperintelektualnom verbalnom nadmetanju. Razvidno je kako prethodno spomenuti zastrašujući i/li pretenciozni pothvat inscenacije Krleže, poduzet s glumcima doraslim izazovu – a u slučaju ove predstave to se i dogodilo – zaista usmjerava književnosti u kazalištu, no ne u okoštalom, ograničavajućem smislu robovanja kazališnog medija literaturi, nego onom što u gavelijanskoj maniri svjedoči procesu u kojem „ulazak glumca u dramu znači ulazak doživljene stvarnosti u literaturu“. Tada to nije kazalište u službi puke reprodukcije književnog materijala, niti kazalište u službi uopće, bilo koga ili bilo čega, već kazalište koje u gledatelju doista može izazvati intenzivno tjelesno doživljavanje organskih oćuta, kazalište kakvo nas kao publiku, ako je vjerovati Gavelli, vraća glavnom razlogu zbog kojeg ga pohodimo – suigri.
Dora Golub
Korábbi előadások
- 2023. okt. 18. 17:00
- 2023. okt. 19. 19:00
- 2024. máj. 15. 19:00
- 2024. jún. 6. 19:00
- 2024. okt. 20. 20:00
események
2024. november 22. 18:00
Helyszín: Hercegszántó
Dorotea Šušak: Legjobb otthon (Kod kuće je najbolje)
Ephraim Kishon regénye alapján
hírek
2018. április 20.